dinsdag 7 oktober 2008

Land's end

Het meest zuidelijke tipje van Bandra was het laatste deel van mijn veldwerk, op de eerste foto merken jullie al dat het beeld hier overheerst wordt door de 'Bandra-Worli Sea Link'
Ze noemen deze plek ook wel Land's End
Tussen deze rotsen vond ik vooral veel koppeltjes die soms wel heel cameraschuw waren omdat hun ouders niets mochten weten van al deze gezelligheid tussen de rotsen.
Vanop Bandra Fort trok ik dan wat hogerop voor een beter zicht op de brug in aanbouw.
Daar vond ik, verscholen achter het fort, een gezellig Kerkje waar een familie met veel zorg de lunch aan het voorbereiden was...
Zelfs voor de Hond.Die hier zelfs een plek heeft gekregen voor zijn hondengebedjes!
Terug afgedaald stootte ik aan de andere kant van het fort op deze kinderen die aan de waterkant hun Kite-kunsten aan het oefenen waren.
En wuifde ik eens naar de onbekende man op de brug aan de overkant.
Op de flanken van de heuvel trok ik dan door de woonplaats van vele arbeiders die elke dag meewerken aan de brug.
En ook hier waren ze uiterst trots op hun kleine Tempel die met veel zorg gedecoreerd wordt.
Terwijl deze hond zich in alle rust ligt voor te bereiden op zijn nachelijke wake, het moet gezegd dat de meeste honden als trouwe bewakers gelden voor hun territorium, gelukkig kwam er steeds een behulpzame Indiƫr met een stok de hond wegjagen wanneer ook ik als indringer werd gezien...
Achter deze muur liggen de werkplaatsen van de Bandra-Worli Sea Link.
Alle kamers op bovenstaand beeld hebben zicht op de baai, maar de kamers op de voorgrond zijn wel een stuk meer 'basic' dan het hotel in de achtergrond.
Zoals hierboven mooi geillustreerd is er sinds kort ook een brug verschenen in dit panorama.
Langs een gat in de muur ben ik dan de werf opgeslopen, niets of niemand die mij probeerde tegenhouden maar braaf als ik was ging ik eerst op zoek naar een toelating om foto's te nemen.
Toelating niet gekregen, maar niet getreurd want ergens onderweg was ik een huisje binnengeslopen waar een onbewaakte maquette op mij lag te wachten!

1 opmerking:

Anoniem zei

Onvoorstelbaar hoe jij je hier snel bent aangepast. Ik geniet vooral van je frisse kijk op de mensen.Een grote proficiat.