woensdag 8 oktober 2008

When the fieldwork is over

De voorbije dagen heb ik de rivier even achtergelaten en ben ik op bezoek gegaan bij mensen die mij wat meer achtergrondinformatie bij de rivier en de stad konden bieden. Dat bracht me terug meer in het zuiden van Mumbai, waar af en toe de schouwen van de Mill-lands in de skyline opduiken, ooit waren deze Mills de economische motor van Mumbai mettertijd verdween deze industriële activiteit en nu maken deze verlaten fabrieksterreinen in sneltempo plaats voor shopping-malls, office-buildings... alles wat de ontwikkelaars geld oplevert dus.
Voor meer info hierover kunnen jullie altijd eens te rade gaan bij Gretel, Caroline of andere Thomas die hiervoor 2 zomers geleden in Mumbai vertoefden...
Marine drive is ook overdag de favoriete pleisterplaats voor vele koppeltjes...
Terug 'thuis' aangekomen smeekte mijn zwembad om een plons na weeraleens een zwoele dag...
Dat zwoele weer zorgt er ook voor dat ik vaak 's avonds soms op een lichtspektakel getracteerd wordt, als het niet van de bliksem is zie ik soms ook vuurwerk boven de baai voor het zoveelste religieuze festival...
Op de bliksemfoto zien jullie in de verte Worli, op bovenstaande foto kijken we dan vanop Worli nog verder naar het zuiden, en de verste gebouwen hier zijn dan weer dezelfde gebouwen waar het koppeltje van daarnet van de andere kant naar keek...
Deze 'maidan' in dat verre zuiden is een ideale plaats voor vele Indiërs om even te ontsnappen uit de stadsjungle, om dan vlak voor zonsondergang vlug nog even naar Marine Drive de zon in de zee te zien verdwijnen...Ik was dus net te laat...

2 opmerkingen:

evelyne zei

dag thomas.
zalige verhalen!
mooie foto's,dito stad;
heb je daar ook student-vrienden
(-> wat kan je 's avonds allemaal doen?)

warme groet uit venetië!

Anoniem zei

Hallo,
Ik zit op dit moment in Mumbai en doe onderzoek naar de textiel industrie. Het is heel leuk om je weblog te bekijken en te lezen over je onderzoek, nu snap ik eindelijk waarom ze die stinkende mangroves zo nodig willen behouden haha. Ik zag dat je verwees naar een aantal mensen die ook onderzoek naar de mills gedaan hebben, het lijkt me interessant om daar informatie mee uit te wisselen! Zou je me een email aders van een van deze mensen kunnen geven? Ik ben te bereiken via r.boot2@students.uu.nl (aan Universiteit Utrecht studeer ik planologie).
Groetjes Rianne