maandag 25 augustus 2008

first impressions

Even geen tijd om foto's up te loaden maar toch al een eerste impressie van mijn aankomst in Mumbai...
De vlucht ging ongelooflijk vlot, (swiss-air kan koken!) na het landen ben ik aan de praat geraakt met een fijn Amerikaans-Zwitsers duo dat hier in mumbai een dansproject gaat proberen op te starten de volgende 4 maanden, zij hebben er voor gezorgd dat ik met een gerust gemoed de plee op de luchthaven kon gebruiken zonder mijn bagage onbewaakt achter te laten en hebben mij ook op weg gezet met het pre-paid taxi systeem...
Het hotel is ok, warme douche en naar Indische normen proper genoeg, de mensen zijn supervriendelijk en het is hier wel een vrij goede uitvalsbasis om de rivier te verkennen.
Zondagmiddag had ik dan een heerlijke introductie in de Indische keuken bij Devangi haar thuis met haar moeder en zus, Devangi heeft zojuist een jaar in Leuven een postgraduaat bij oa mijn promotor afgelegd, leeft al heel haar leven in deze zalige chaos en heeft zich de voorbije 2 dagen al tot de perfecte Mumbai-gids ontpopt.
Mijn eerste wandeling door Mumbai onder haar hoede Zondagnamiddag valt niet beter te omschrijven als 'everybody wants a piece of me'
Hier was dan ook juist een festival aan de gang wat de chaos nog wat completer maakte, als ik straks de foto's nog kan uploaden krijgen jullie nog een verhaaltje...
In de avond zijn we dan iets gaan drinken met enkele van haar vrienden waaronder
een prettig gestoorde 'mohinder' die een stageplaats bij Herzog en De Meuron (voor de leken dat zijn dus de helden van het bird's nest) in Basel mag gaan doen maar zo verslaafd is aan zijn big-city-life dat hij Basel niet wil ruilen voor zijn appartement in Brooklyn, N.Y.
wa ne ket
waaronder ook Nico, een (beginnend?) Hotelmanager die vandaag een prijs ging krijgen omdat een van zijn hotels een recordomzet heeft gedraaid, die zijn we dan later gaan afzetten aan het Taj Mahal hotel, das dus het poepsjiekste hotel van Mumbai, hij wou mij wel geen kamer geven spijtig genoeg...
samen met Tina en Devangi zijn we dan naar het zuiden van Mumbai gereden en daar heb ik dan de eerste toeristen gezien, Mohinder had ook nog wel een wat bizar verhaal over de Parsees maar dat ga ik jullie voorlopig nog besparen.
Meer vertel ik wel als ik foto's heb maar ik stel het dus goed, de stad slorpt mij langzaamaan op en nu ga ik voor belachelijk weinig geld goed eten zoeken, ik zit heel ver van de toeristen en dus ook heel ver van toeristenprijzen, de stad is gigantisch groot maar een riksja neemt mij voor niet al te veel geld al een heel eind ver in 'the city that never sleeps'
Ome carl en co, natuurlijk mogen jullie mij altijd komen bezoeken, hoewel de stad hier meer dan vol zit zien ze iedereen graag komen!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hm, doe dat van die bagage maar niet als ge terug komt of ik kan u komen zoeken in de Gevangenis van Vorst...

Anoniem zei

ik weet wel dat ge niet het slechtste moet denken van de mensen maar Pieter heeft gelijk, dat is een beproefde truk, op die manier zijn er altijd mensen die heel vriendelijk doen maar met heel slechte bedoelingen, iets in uw rugzak stoppen bv. of er toch mee weg zijn, ge kende die toch van haar nog pluim, dus Thomas niet te goedgelovig zijn en altijd op uw hoede blijven.
Mama

de Afrikatrippers zei

nice going Feys!
Voorlopig alles nog in orde met de maag precies?
Leve de chaos, nu er nog orde in brengen he :)
Keep us informed...

greetz from Uyuni, Boliviƫ

Anoniem zei

Dag Thomas! Wat een aardige blog! Ik heb er al een snelkoppeling in mijn browser naar gemaakt en volg je avonturen nu op de voet. Tof dat je eerste indrukken zo positief zijn en dat je blijkbaar al een heleboel sympathieke mensen bent tegen gekomen. Ben benieuwd naar de eerste foto's!

Anoniem zei

Gevangenis? Gelukkig een boel advokaten in je familie en zelfs iemand die in de gevangenis werkt.
Boeiend relaas! We kijken uit naar de foto's. Jammer dat er geen geluiden en geen geuren zullen bijzijn, want ook dat is waarschijnlijk alemaal anders. Of niet?

Anoniem zei

Goe bezig phezz!
wou je laten weten dat het bij mij ook gelukt is. Master zonder promotor behaald ;)!

big up