woensdag 27 augustus 2008

Sunday...

Wauw, eindelijk een aanvaardbare internetconnectie dus eindelijk mijn verhaal voortzetten...
Zoals beloofd een klein verhaal over het feest dat hier zondag aan de gang was… het was allemaal iets te overweldigend waardoor een uitgebreid fotoverslag ontbreekt want waar ik meer dan 5 seconden bleef stilstaan werd ik gewoon omsingeld door kinderen die allemaal wilden weten waar ik vandaan kwam…


Overal in de stad hingen over de straten hoog in de lucht koorden met daaraan in een gesloten pompoen(?) botermelk
boter?
Waarom boter vraagt een mens zich af,
wel,

de god Krishna was als kleine jongen zo verzot op boter dat hij bij alle huisvrouwen de boter ging stelen dus moesten ze de boter toch ergens uit zijn bereik houden, ni?
Maar Krishna is zo geliefd dat er zondag door de hele stad trucks vol mensen met een bepaalde kleur T-shirt reden om door middel van menselijke piramides de boter (meestal samen met een pak geld, hoe hoger hoe groter de beloning natuurlijk) naar beneden te krijgen, om hun favoriete god te plezieren natuurlijk. De hoogste piramides gaan tot 9 mensen hoog!
De sfeer deed een beetje denken aan pamplona maar dan op zen Indisch natuurlijk…

1 opmerking:

Anoniem zei

elaba feys!

jippie eindelijk internet, en dus eindelijk tijd om eens rustig alles te lezen en te bekijken! Leuk verhaaltje van die pompoen met botermelk :-) het doet me trouwens vermoeden dat dit verhaaltje uitgelopen is naar zuid-afrika, want daar hebben wij meer dan eens 'butternut-soep' gedronken, dat was gewoon hetzelfde als pompoensoep!
kga nu de rest is lezen :) tot zo dadelijk!

herrie