vrijdag 12 september 2008

Beautiful people...

Omdat de immer sympathieke Yogita van het 'Centre of Slum Studies bij het zien van mijn foto's over het verkeer een klein beetje teleurgesteld was had ik haar beloofd om in het vervolg meer mijn best te doen om ook de positieve aspecten van deze stad zo goed mogelijk te illustreren op mijn blog…
Belofte maakt schuld, ervaar daarom maar eens met hoeveel ‘big smiles’ ik dagelijks op mijn veldwerktochten geconfronteerd word.
Vandaag nog op mijn Riksjatocht had ik voor de verandering eens een chauffeur die meer dan 5 woorden Engels sprak, en toen de lege flessen op zijn ‘hoedenplank’ door de wind heen en weer begonnen kletsen maakte hij mij duidelijk dat ik die gewoon op straat mocht smijten…
Zo niet he Jos, ‘Clean Mumbai, meri jaan!’ kon ik hem dan toch met enige moeite duidelijk maken, maar niet getreurd want in ons vizier kwam op dat moment toevallig zowaar een vuiniswagen!
Wij dan als 2 recyclageguerrilla schuin achter die vuilniswagen gaan sjezen om dan met kinderlijk enthousiasme de lege flessen in de truck te keilen!
Bij deze vandaag dus 2 goede daden op 1 dag
Spijtig dat ik niet meer in de scouts zit…

Geen opmerkingen: