zondag 21 september 2008

The reality of Mithi

Een riksja is ook voor deze mooi uitgedoste schoolkindjes het favoriete vervoersmiddel om naar school te gaan, niet veel daarna kwam de bewaker mij spijtig genoeg op een niet echt vriendelijke manier uit deze sociale woonwijk plukken...maar niet getreurd, want deze 2 fijne kerels lieten mij gewoon langs de nogal doorzichtige achterzijde van hun nabij gelegen atelier de nodige foto's maken. iets nodig voor uw auto?snelheid...of een nieuwe geit?echt ALLES om uw auto te tunen kan u vinden in Kismat Nagar!Deze 2 vriendelijke mensen hebben bewezen dat communicatie ook perfect kan zonder een woord te verstaan wat de ander zegt.Danzij hun kon ik van wat hoger de omgeving aanschouwen.Verder echter vooral de triestige realiteit van de Mithi River.maar dat laten deze kinderen niet aan hun hart komen,
1....2...3.. JUMP! of wat dacht u van dit schatje.Telkens ik uit een van deze gangen kwam kreeg ik steeds weer een warm welkom,
lachen wel als ik stiekem langs de oever van de rivier naar de volgende gang was geslopen en ik deze bende tevergeefs op mij zag wachten aan de vorige ingang.licht aan het einde van de tunnel?
deze kalkoenen doen toch al een waardige poging om een deel van de afvalberg te recycleren in hun maag.
met zoveel olievaten in de buurt is het niet zo moeilijk te achterhalen waarom het water hier zo'n zwarte kleur heeft...
daarbij komt dan spijtig genoeg nog de bedenking dat het nu nog regenseizoen is, dat betekent dus dat er meer afval wordt weggespoeld...
Toen werd ook de lucht donker dus zat mijn werk erop, maar ik kon deze warme mensen moeilijk achterlaten zonder met '1 picture!' een glimlach op alle gezichten te toveren.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ieps feys!

de max om uw avontuur te kunnen volgen! ik kijk er naar uit om je verhalen life te horen :-)
amai, zo tof al die kindjes om je heen!

hier in belgiƫ gaat alles zijn gangetje! de herfst is weer paraat, en ik geef met ontzettend veel plezier mijn aardrijkskundelesjes! als er is ne foto van u is dat ik zou kunnen gebruiken in een van mijn lessen, mag ik da dan doen?

dikke bees,

herrie x

de Afrikatrippers zei

steeds weer interessant en met prachtige fotos die de problematiek goed weergeven...
Minstens even subliem als het National Geographic artikel over Dharavi!

take care in the slums and see ya baba ass back soon!

groeten vanuit Lima,

Simon en Dieter